contador de visitas gratis AMICS UAB-Presentació del llibre Prosocialidad: nuevos desafíos. Robert Roche

Presentació del llibre Prosocialidad: nuevos desafíos. Robert Roche

 
Presentació del llibre Prosocialidad: nuevos desafíos. Métodos y pautas para la optimización creativa del entorno, de Robert Roche (Ciudad nueva, 2010)

 

Més d'una trentena de persones es van interessar la tarda del dilluns 22 de novembre pels beneficis de la prosocialitat, un concepte acadèmic nou i revolucionari relacionat amb la psicologia positiva que pretén fomentar les ganes d'afavorir els demés, d'iniciar cadenes de col·laboració positives i de viure en harmonia amb el col·lectiu en el qual estem immersos. L'acte, que va comptar amb la presència de l'autor Robert ROCHE i dels coautors del seu equip de treball Clara SELVA, Pilar ESCOTORÍN, Mayka CIRERA, Marcos QUINTÀS, Sílvia ROMERSI, Marc BRUNDELIUS, Helena MARROQUÍN i Aurora PULIDO, va ser presentat per Pilar ESCOTORÍN.

 

A l'acte es va debatre la complexitat de gestionar els entramats educatius i de com fomentar la prosocialitat des de les escoles, un recurs que tots, com a éssers humans, podem potenciar i que també es pot aplicar en altres terrenys i en altres relacions interpersonals. Pilar ESCOTORÍN va destacar la nombrosa exemplificació de casos reals i exitosos que recull el llibre i que serveixen com a model per a optimitzar les relacions interpersonals en diversos àmbits. 

 

Per la seva banda, Robert ROCHE va recordar la història acadèmica de la prosocialitat i va definir els trets característics d'aquesta eina d'interacció, que descentra el JO per centrar-se en el TU i que, a diferència de l'altruïsme, valora la qualitat del benefici de la bona acció realitzada des de l'òptica del receptor, i no pas de l'emissor. La prosocialitat s'ubica en un graó superior a l'assertivitat i pretén no reduir l'autoestima ni crear dependències emocionals.
 
 
 
Robert Roche és doctor en Psicologia i especialista en Comunicació i Psicoteràpia de parelles. Professor de la Universitat Autònoma de Barcelona en Comunicació de Qualitat i Prosocialitat, Optimització i difusió de la Prosocialitat, és autor de deu llibres i nombrosos articles científics. Des del 1982 estudia els comportaments prosocials i dirigeix l'equip LIPA (Laboratori d'Investigació Prosocial Aplicada). Inspirador, director, assessor i promotor de desenes de Programes d'Intervenció Prosocial en centres educatius, ha impartit nombrosos cursos i seminaris arreu del món, en països com l'Argentina, Mèxic, Colòmbia, Brasil, Xile, Cuba, Veneçuela, Uruguay, el Perú, Espanya, Itàlia o Eslovàquia.
 
 
 
 
 
 
 
La prosocialitat és un concepte sorgit, bàsicament, a l'àrea d'estudi de la Psicologia. Estudia i demostra els factors i beneficis que les accions d'ajuda, solidaritat i cooperació tenen per a totes les persones, els grups i les societats en general. Des de la dècada dels 70, la prosocialitat ha estat molt estudiada en infants i joves pels grans beneficis que comporta per al seu desenvolupament personal i interpersonal. Com a contraposició a allò antisocial, la prosocialitat ha anat desenvolupant-se i s'ha convertit, al llarg dels anys, en un concepte estudiat en diverses universitats i aplicat en programes d'implementació punters.L'àmbit en el qual ha estat més usat és, sens dubte, el de l'educació.